OPERATIIVINEN TEHOKKUUS
Liiketoiminnan tervehdyttämisohjelmat
Plaza Consultingin liiketoiminnan tervehdyttämisohjelmat ovat kokonaisvaltaisia hankkeita.
Nykytila-analyysien pohjalta luodaan mitattava kehitysohjelma liiketoiminnan tulosten parantamiseksi. Ohjelman toimenpiteiden ja tarvittavien muutosten läpivienti ovat Plazan ydinosaamista.
Esimerkkejä liiketoiminnan tervehdyttämisprojekteista:
- Rahoitusalan yritys
- Kokonaisvaltainen kannattavuuden parantaminen pääasiallisina keinoina asiakassegmentointi sekä digitaalisten keinojen hyödyntäminen verkkolaskutusprosessia kehittämällä.
- Juomateollisuusyritys
- Projektin kohteena olivat seuraavat osa-alueet: myynti ja markkinointi, logistiikka, tuotanto ja laatu.
- Media-alan yritys
- Hankinnasta maksuun -prosessin radikaali nopeuttaminen digitaalisaation avulla.
- Monikansallinen teollisuusyritys
- Yrityksen yhden yksikön liikevaihdon kasvattaminen myyntiä systematisoimalla.
Tuotannon tehostaminen ja ohjaus
Plaza Consultingin toteuttama tuotannon tehostaminen ja ohjauksen parantaminen voivat olla yksittäisiä täsmähankkeita tai osa laajempaa tervehdyttämis- tai tehostamishanketta.
Esimerkkejä tuotannon tehostamis- ja ohjausprojekteista:
- Useita elintarviketeollisuudessa läpivietyjä OEE-projekteja (Overall Equipment Effectiveness), joilla saavutettu huomattavia tulosvaikutuksia asiakkaalle.
- Juoma- ja terästeollisuudessa läpiviedyt kysynnän ja tuotannon suunnitteluhankkeet (SOP) kannattavuuden maksimoimiseksi.
- Metsä-, teräs- ja elintarviketeollisuudessa läpiviedyt myynnin rullaavan 12-24 kk ennustamisen hankkeet.
- Useita kunnossapitojärjestelmien – prosessit, toimintatapa sekä IT-sovellus – implementointeja elintarviketeollisuudessa.
Myynnin tehostamisohjelmat
Myynnin tehostamisella on keskeinen rooli toiminnan tulosten parantamisessa. Plaza Consulting on läpivienyt menestyksellä erilaisia myynnin tehostamishankkeita.
Esimerkkejä projekteista:
- Myyntiorganisaation muuttaminen tuotelähtöisestä asiakaslähtöiseksi.
- Tarvepohjainen asiakassegmentointi conjoint -menetelmällä.
- CRM -järjestelmien vertailu- ja käyttöönottoprojektit.
- Asiakas- ja tuotekannattavuusanalyysit.